Τρίτη 10 Απριλίου 2012

ΒιβλιόΤυπος

Δειτε το βιογραφικό της κα Μαρίας Τζιρίτα:
http://mpanalisis.blogspot.com/2012/04/blog-post.html

Συνέντευξη με την κα Μαρία Τζιρίτα



1. Έντυπο, e-book ή blog? Που ταξιδεύει καλύτερα ένα κείμενο?

Ένα κείμενο, μια ιστορία, ένα βιβλίο, ταξιδεύει πρωτίστως μέσα σε ψυχές και το μέσο πολλές φορές είναι αδιάφορο. Αν με ρωτάτε προσωπική προτίμηση, παραμένω λάτρης του κλασσικού βιβλίου.

2. Ποιό είναι το αγαπημένο σας βιβλίο από όσα έχετε διαβάσει? Πείτε μας το αγαπημένο σας όταν ήσασταν παιδί!


Το αγαπημένο μου βιβλίο από παιδί ως και τώρα που μιλάμε, παραμένει "Ο Μικρός Πρίγκιπας", γιατί κλείνει μέσα του όλη την ουσία της ζωής.


3. Πώς νιώσατε όταν εκδόθηκε το πρώτο σας βιβλίο? Ποιο ήταν αυτό?


Το πρώτο μου βιβλίο ήταν "Το παιδί της αγάπης", βασισμένο σε αληθινή ιστορία. Ένιωσα περίεργα, σα να ζούσα όνειρο, δεν το πίστευα ότι το δικό μου έργο βρισκόταν σε βιτρίνες βιβλιοπωλείων, όπως δεν πίστευα ποτέ ότι τόσοι χιλιάδες άνθρωποι θα το διάβαζαν και θα έπαιρνα τόσο καλές κριτικές. Ακόμα και τώρα δυσκολεύομαι να πιστέψω πώς έγιναν όλα αυτά...

4. Έχει ειπωθεί ότι κάθε συγγραφέας γράφει στην ουσία σε όλη του τη ζωή το «ίδιο βιβλίο». Έχετε αποκρυπτογραφήσει και κωδικοποιήσει τις δικές σας συγγραφικές εμμονές?

Ναι φυσικά. Μην ξεχνάτε ότι έχω σπουδάσει ψυχολογία και κάθε βιβλίο που γράφω είναι για μένα μια αυτό - ψυχανάλυση. Με το που το ολοκληρώνω και το διαβάζω ξανά σαν αναγνώστρια αυτή τη φορά, βλέπω τις εμμονές μου, τα πάθη μου και ό,τι άλλο κυριαρχεί στο υποσυνείδητό μου.


5. Βγαίνουν σήμερα βιβλία που σας συναρπάζουν? Και αν ναι, δώστε μας ένα παράδειγμα!


Βεβαίως και υπάρχουν βιβλία που με συναρπάζουν, νομίζω όλες τις εποχές υπήρχαν και θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι! Πρόσφατα διάβασα "Το Νήμα" και το βρήκα πραγματικά συγκλονιστικό βιβλίο!

6. Στα περισσότερα βιβλία σας η οικογενειακή τραγωδία ενέχει στοιχεία αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Περιγράφετε με ενάργεια και λεπτομερώς τα ψυχικά τοπία των μελών της εκάστοτε οικογένειας, φερ΄ ειπείν στο τελευταίο σας βιβλίο «Η γυναίκα που ήξερε μόνο να αγαπάει» την κάθαρση την αναλαμβάνει η Αλέκα, η οποία θα αποκαταστήσει την τάξη και θα επιβάλλει τη θεία δίκη. Πιστεύετε πως είμαστε δέσμιοι των οικογενειών μας, των μυστικών τους ή των αμαρτημάτων τους, μικρών ή μεγάλων? Πόσο μας καθορίζουν οι σχέσεις με τους γονείς μας τελικά? Υπάρχει αντιζηλία ανάμεσα στον πατέρα και το γιο ή ανάμεσα στη μητέρα και την κόρη?


Τεράστιο θέμα για να το αναπτύξουμε μέσα σε μια συνέντευξη! Σαφώς και μας διαμορφώνουν τον χαρακτήρα οι σχέσεις μας με τους γονείς μας και με το περιβάλλον μας γενικότερα, αλλά δέσμιοι δεν είμαστε σε καμία περίπτωση. Όπως απέδειξε και η Αλέκα, η ψυχή μας μπορεί να είναι πιο βαθιά από την πληγή μας...

7. Τελικά η ζωή μας εξαρτάται από τις επιλογές που κάνουμε ή υπακούμε στη μοίρα, έχοντας την αυταπάτη πως εμείς ορίζουμε τις στιγμές που ζούμε?


Τη ζωή μας την φτιάχνουμε μόνοι μας κι αν πιστέψουμε στον εαυτό μας, αν νιώσουμε ότι αξίζουμε το καλύτερο, θα το έχουμε. Είμαστε αποκλειστικά υπεύθυνοι γι αυτήν και κάνουμε τις επιλογές μας. Τα δύσκολα παιδικά χρόνια ή οι τρικλοποδιές στην ενήλικη ζωή μπορεί να κάνουν πιο δύσκολο το έργο μας, αλλά τελικά εμείς οι ίδιοι θα ορίσουμε τη μοίρα μας και κανείς άλλος.

8. Σας απασχολεί ποιοι είναι οι αναγνώστες σας? Πιστεύετε ότι υπάρχουν προικισμένοι ή μυημένοι αναγνώστες? Γράφετε για σας ή πάντα απευθυνόμενος σε κάποιους αποδέκτες των γραπτών σας? Σας ενδιαφέρει η επικοινωνία με τους αναγνώστες σας ή ενδεχομένως και η γνώμη τους?


Γράφω γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. είναι όπως σας ανέφερα παραπάνω η ψυχοθεραπεία μου η συγγραφή. Το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι με διαβάζουν και ταυτίζονται με τις δικές μου σκέψεις, αγωνίες, προβληματισμούς, με τιμά και με χαροποιεί ιδιαίτερα. Δε με απασχολεί ποιοί είναι αυτοί οι άνθρωποι, δε βάζω ταμπέλες, είναι άνθρωποι, ψυχές, όπως είμαι κι εγώ και ταξιδεύουμε παρέα. Μου αρέσει πολύ που επικοινωνούν μαζί μου, που ανταλλάσσουμε απόψεις κι έχω κάνει και σπουδαίες φιλίες μέσω των βιβλίων μου, γεγονός που με κάνει να αισθάνομαι ιδιαίτερα ευγνώμων. Άλλωστε, όπως έχω δηλώσει και στο παρελθόν, αν δεν υπήρχατε εσείς, δε θα υπήρχα ούτε εγώ..

9. Υπάρχει νέα λογοτεχνική γενιά? Και αν ναι, προσδιορίστε τη μας!


Υπάρχει νέα λογοτεχνική γενιά, επειδή υπάρχει νέα γενιά. Τόσο απλά. Όπως εξελίσσονται οι γενιές, έτσι εξελίσσεται κι η λογοτεχνία. Πιο σύγχρονα θέματα και σημερινοί προβληματισμοί κυριαρχούν στη σύγχρονη λογοτεχνία. Φυσικά πάντα υπάρχουν οι διαχρονικές έννοιες, όπως η αγάπη, ο έρωτας, η φιλία, που μπορεί να αλλάζουν οι συνθήκες, όμως οι αξίες τους παραμένουν άθικτες στον χρόνο Γι αυτό άλλωστε και κάποια αριστουργήματα της κλασσικής λογοτεχνίας θα είναι για πάντα διαχρονικά.


10. Σε ποια μέρη γράφετε? Στο σπίτι σας, σε γραφείο, σε καφέ, στο τρένο?


Μπορώ να γράψω παντού! Δεν επηρεάζομαι καθόλου από το μέρος, τη φασαρία ή οτιδήποτε γίνεται γύρω μου. Αρκεί να με αφήσουν ήσυχη σε μια γωνιά με τον υπολογιστή μου!

11. Τι να περιμένουμε ως θεματική στο επόμενο βιβλίο σας?


Το επόμενο βιβλίο μου θα έχει τον τίτλο "Κλεισμένη πύλη παραδείσου" και θα αφορά τη σχέση μιας γυναίκας με έναν παντρεμένο άντρα. Φαίνεται σαν ένα αμιγώς ερωτικό μυθιστόρημα, αλλά αγγίζει ένα θέμα ταμπού της κοινωνίας που πιστεύω αφορά πολλές γυναίκες, είτε βρίσκονται στη θέση της συζύγου, είτε βρίσκονται στη θέση της ερωμένης.



12. Στο βιβλίο σας «Όταν αγαπάς είναι για πάντα» υμνείτε τη φιλία, κατά τη γνώμη σας υπάρχει αληθινή φιλία γυναικών ή η φιλία δεν είναι πια αυτή που ήταν, διότι αποκλίνουμε μεγαλώνοντας, διότι άλλοι γνωρίζουν κοινωνική ή προσωπική επιτυχία και άλλοι όχι?


Αληθινή φιλία υπάρχει πάντα, όπως υπάρχει και αληθινή αγάπη. Είναι θέμα χαρακτήρα το να μπορείς να είσαι φίλος σωστός. Σαφώς υπάρχει αλλοίωση στις προσωπικές σχέσεις κι αυτές συνεχώς δοκιμάζονται, αλλά με χαρά μου διαπιστώνω ότι οι αληθινοί και σωστοί άνθρωποι δημιουργούν αληθινές και σωστές σχέσεις.


Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και μέσα από το blog μας την κα Μαρία  Τζιρίτα, για την ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησε μέσω του facebook
και ευχόμαστε καλή επιτυχία για τo επόμενο βιβλίο της.


Δεν υπάρχουν σχόλια: